Nog niet ingeschreven voor de salestips?

Schrijf je hier in en ontvang hem maandelijks, rechtstreeks in je inbox.

Tu n'es pas encore inscrit pour recevoir des conseils en vente ?

Inscris-toi ici et reçois les chaque mois, directement dans ta boîte mail.

All blogs

Het afgeven van jouw businesskaartje

elevator pitch netwerken verkoop Sep 06, 2021

Zelf mijn visite kaartje afgeven, of ervoor zorgen dat de ander ernaar vraagt ?

Wat denk je dat het beste is?

Tijdens een netwerk event of een business speeddate is het het moment om veel mensen te ontmoeten en opportuniteiten te creëren.

Het valt me echter op dat 95% van de mensen hun visitekaartje systematisch afgeven zonder dat daarnaar gevraagd wordt.

En allicht denken velen "je weet maar nooit, als ik het niet doe riskeer ik opportuniteiten te missen".

Begrijpelijk, maar het is niet echt productief. Immers, verkoop is niet verkopen, maar zin geven om te kopen.

Om zin te geven om te kopen, moet je dus een commerciële pitch  klaar hebben die de ander naar jouw business kaartje doet vragen. Als dat gebeurt heb je een bewuste of onbewuste behoefte aangesproken. Waarom zou hij anders om jouw business kaartje vragen?

Dat is dus "het" moment om een afspraak te maken. Het biedt dus veel voordelen.

En aangezien de netwerkevenementen binnenkort weer opnieuw gaan starten, wat is jouw strategie? Jouw kaartje geven, of ervoor zorgen dat de ander jou jouw kaartje vraagt?