Stefaan en André

Verkooptraining 

 

 

Laat je begeleiden in het verwerven van de nodige sales competenties aan de hand van:

 

 

Ik schrijf me in

Opleiding in verkoop:

Iemand die het vroeger goed kon uitleggen, werd beschouwd als een goede verkoper. Die tijd ligt ver achter ons. 

De moderne verkoper moet over heel andere competenties beschikken dan enkele decennia geleden. Verkopen, dat is een "vak"!

Klanten zijn altijd maar beter en beter geïnformeerd alvorens ze contact nemen met de verkoper. Hun verwachtingen (zeg maar eisen) liggen altijd maar hoger. Ze verwachten direct een antwoord, een scherpe prijs, directe levering enz.

Hoe maak je dan het verschil?

Door waarde te creëren voor je product of dienst. Elk product of dienst heeft een reden tot bestaan. Anders werd het niet op de markt gebracht. 

Door verkopers te leren niet langer gefocust te zijn op de prijs, technische kenmerken en voordelen, maar hen op onderzoek te laten gaan naar hoe hun product of dienst echte meerwaarde kan betekenen voor de klant. Dan krijg je een heel ander verkoopgesprek.

Hoe krijg je verkopers in die mindset?

Verkooptraining voorzien en hen twee dagen onderdompelen in theoretische modellen is NIET de meest efficiënte manier om verkopers nieuwe vaardigheden bij te brengen.

Zeker verkopers die al wat kilometers op de teller hebben en reeds jaren ervaring hebben, staan vaak niet open om hun aanpak kritisch onder de loep te nemen. En dat is volstrekt normaal. Ze zijn op zo'n moment niet leerbereid en een traject volgens de klassieke aanpak is op dat moment meestal verspilling van tijd en geld.

Maar evengoed junior verkopers zijn moeilijk af te brengen van het idee dat ze vooral "veel uitleg" moeten geven en de kenmerken en voordelen van hun product of dienst naar voor moeten schuiven.

Hoe dan wel?

De aanpak van Good Morning Sales is niet gebaseerd op loutere kennisdeling in klassikale trainingen. Dat werkt immers niet (meer). 

Wat we wel doen is in eerste instantie op zoek gaan naar de eigenlijke (achterliggende) leervraag. Welk doel willen we bereiken? Waar willen we naartoe? Wat moet er eventueel veranderen?

We doen dit door een bevraging van het management, maar eveneens van de deelnemers zelf. We vragen naar hun persoonlijke doelen, polsen naar hun wensen en behoeftes, en luisteren naar hun eigen visie. We inspireren, maar confronteren ook. Het doel: hen inzicht te geven in hun eigen groeipotentieel waardoor ze gemotiveerd worden en het leervermogen maximaal zal zijn.

Van zodra deze stap genomen staan ze open voor de verkoopopleiding en kan het eigenlijke "leren" starten.

De opleiding kan "op maat" in het bedrijf, in een 1 op 1 setting, of digitaal doorgaan. Altijd ondersteund door het digitale Good Morning Sales platform waar alle theorie helder en duidelijk beschikbaar wordt gesteld aan de hand van een volledige videoreeks.

Wat na de opleiding?

Na de opleiding blijven we hen opvolgen onder de vorm van persoonlijke coaching en begeleiding. We blijven beschikbaar, via de video's op het platform, maar evengoed live. Op die manier kunnen we een blijvende gedragsverandering of verankering van de nieuw aangeleerde technieken, garanderen.

Voor welke verkoopopleiding?

Het volledige verkooptraject van a tot z, en dit zowel voor B2B als B2C verkopers.

Dat wil zeggen:

  • telefonisch prospecteren
  • onderhandelen
  • waarde creatie
  • argumenteren met impact
  • omgaan met bezwaren
  • afsluiten
  • offerte behandeling en opvolging
  • presentatietechnieken
  • efficiënt communiceren
  • enz.

Onze missie?

Good Morning Sales werd in 2020 opgestart door Stefaan Maes en André Vanacker om een antwoord te bieden aan de groeiende vraag naar straffe leertrajecten voor ondernemers en verkopers.

Verkoop van een product of dienst start bij het gepassioneerd zijn door jouw product of dienst. Maar met passie alleen kom je er niet. Het is een goede start, maar biedt nog geen garantie dat je die passie ook kan overbrengen op een potentiële klant. Het goede nieuws is: dat kan je leren.

Echter, opleiding is duur en neemt veel tijd.

Om aan die verzuchting tegemoet te komen biedt Good Morning Sales een laagdrempelige instap mogelijkheid onder de vorm van een online video traject waar het volledige verkoopproces wordt uitgelegd van A tot Z.

Onze coaches zitten echter vlakbij. Ze zijn beschikbaar, telefonisch, digitaal of live, om je bij te staan in jouw uitdagingen om die extra mile te gaan.

Zo maken we het aanleren van verkoopvaardigheden haalbaar voor elke organisatie.

Zit je nog met een vraag over onze aanpak?

 

Sta je voor een uitdaging voor jezelf of voor jouw team?

Laat het ons weten via dit formulier, bel of mail via +32 495 288803 - [email protected].

Of nog beter: boek hieronder een afspraak voor een digitale meeting, rechtstreeks in mijn agenda.

 

Als je nog meer vragen hebt...