Verkooptraining

Laat je begeleiden in het verwerven van de nodige sales competenties aan de hand van:

Opleiding in verkoop

Iemand die het vroeger goed kon uitleggen, werd beschouwd als een goede verkoper. Die tijd ligt ver achter ons.

De moderne verkoper moet over heel andere competenties beschikken dan enkele decennia geleden. Verkopen, dat is een “vak”!

Klanten zijn altijd maar beter en beter geïnformeerd alvorens ze contact nemen met de verkoper. Hun verwachtingen (zeg maar eisen) liggen altijd maar hoger. Ze verwachten direct een antwoord, een scherpe prijs, directe levering enz.

Hoe maak je dan het verschil?

Door waarde te creëren voor je product of dienst. Elk product of dienst heeft een reden tot bestaan. Anders werd het niet op de markt gebracht.

Door verkopers te leren niet langer gefocust te zijn op de prijs, technische kenmerken en voordelen, maar hen op onderzoek te laten gaan naar hoe hun product of dienst echte meerwaarde kan betekenen voor de klant. Dan krijg je een heel ander verkoopgesprek.

Hoe krijg je verkopers in die mindset?

Verkooptraining voorzien en hen twee dagen onderdompelen in theoretische modellen is NIET de meest efficiënte manier om verkopers nieuwe vaardigheden bij te brengen.

Zeker verkopers die al wat kilometers op de teller hebben en reeds jaren ervaring hebben, staan vaak niet open om hun aanpak kritisch onder de loep te nemen. En dat is volstrekt normaal. Ze zijn op zo’n moment niet leerbereid en een traject volgens de klassieke aanpak is op dat moment meestal verspilling van tijd en geld.

Maar evengoed junior verkopers zijn moeilijk af te brengen van het idee dat ze vooral “veel uitleg” moeten geven en de kenmerken en voordelen van hun product of dienst naar voor moeten schuiven.

Met het Sellogram krijg je:

Hoe dan wel?

De aanpak van Good Morning Sales is niet gebaseerd op loutere kennisdeling in klassikale trainingen. Dat werkt immers niet (meer).

Wat we wel doen is in eerste instantie op zoek gaan naar de eigenlijke (achterliggende) leervraag. Welk doel willen we bereiken? Waar willen we naartoe? Wat moet er eventueel veranderen?

We doen dit door een bevraging van het management, maar eveneens van de deelnemers zelf. We vragen naar hun persoonlijke doelen, polsen naar hun wensen en behoeftes, en luisteren naar hun eigen visie.

We inspireren, maar confronteren ook. Het doel: hen inzicht te geven in hun eigen groeipotentieel waardoor ze gemotiveerd worden en het leervermogen maximaal zal zijn.

Van zodra deze stap genomen staan ze open voor de verkoopopleiding en kan het eigenlijke “leren” starten.

De opleiding kan “op maat” in het bedrijf, in een 1 op 1 setting, of digitaal doorgaan. 

Wat na de opleiding?

Na de opleiding blijven we hen opvolgen onder de vorm van persoonlijke coaching en begeleiding. We blijven beschikbaar. Op die manier kunnen we een blijvende gedragsverandering of verankering van de nieuw aangeleerde technieken, garanderen.

Het volledige verkooptraject van a tot z, en dit zowel voor B2B als B2C verkopers.

Klaar om je sales te boosten?

Ontdek hoe we jouw team helpen om slimmer en effectiever te verkopen. Of je nu een klein salesteam hebt of een groot verkoopapparaat aanstuurt, onze op maat gemaakte aanpak levert direct resultaat.

Geen theorie, maar hands-on technieken die werken in de praktijk.

Wacht! Vertrek niet zonder jouw gratis salesgids

Wil je meer deals binnenhalen en sterker verkopen?

Download nu gratis onze e-books vol praktische tips en strategieën waarmee je vandaag nog jouw salesaanpak versterkt.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Op zoek naar inspiratie om je sales skills naar het volgende niveau te tillen? In onze nieuwsbrief delen we praktische tips, strategieën en inzichten om je verkoopresultaten te verbeteren.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Naam*
GDPR
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.