Laat je inspireren
Ben je op zoek naar tips en tricks om jouw business te boosten?
Download onze ebooks en ga er direct mee aan de slag!
Een sellogram: het ontbrekende blok tussen salestraining en praktijk.
Kopen is emotie. Daar is iedereen het over eens. Maar als je aan een doorsnee verkoper vraagt wat dat “precies” betekent, of wat hij dan juist doet om aan die emotie te raken, blijkt het moeilijk om daar een antwoord op te geven.
Emotie in een verkoopgesprek gaat over véél meer dan een product “mooi” of “chique” vinden.
Emotie in een verkoopgesprek gaat over de gevoeligheid van de klant voor jouw argumenten. Ken je die gevoeligheid niet, dan kan je enkel argumenteren in het wilde weg.
Ontdek waar je klant écht gevoelig voor is
Met een sellogram kom je op voorhand te weten waar de gevoeligheden van jouw klant liggen, zodat je daarop in kan zetten tijdens de argumentatie fase.
Wil je weten hoe dat precies in mekaar zit, download dan hier het Ebook over het sellogram.
Wat is een goede commerciële vraag?
Dat het stellen van goede commerciële vragen cruciaal is om tot een deal te komen, daarmee vertellen we vast niets nieuws.
Maar wat zijn dan goede vragen? Het is een vraag waar veel verkopers mee zitten en die vaak gesteld wordt in salestrainingen.
Om je richting te geven, schreven we er alvast een Ebook over.
16 pagina’s boordevol tips en tricks die je zullen helpen bij het stellen van de juiste vraag, en je sneller naar een deal leiden.
Vraag niet naar een meeting, maar naar interesse!
Tijd is iets dat we allemaal te weinig hebben. Dus tijd vragen aan iemand voor wie jij onbekend bent, triggert eerder weerstand op dan verlangen en de kans dat je de meeting krijgt is dus minder groot.
Interesse daarentegen wordt op een andere manier gepercipieerd. Interesse is niet iets dat we “te weinig” hebben. Interesse kan als het ware onuitputtelijk zijn, en daarom zal een aankoper daar makkelijker positief op antwoorden als hij effectief interesse heeft.
De kunst is dus de prospect zijn interesse te doen uitdrukken in plaats van naar tijd te vragen. En eenmaal daarin geslaagd, is de kans dat je vervolgens een meeting krijgt veel groter.
Tips nodig over hoe je dit concreet kan doen?
Download hier alvast 10 heel concrete voorbeeldzinnen die je quasi letterlijk kan gebruiken in je email campagnes of bij het telefonisch prospecteren.
Zo zet je jouw klant aan tot actie!
Krachtwoorden in je verkoopgesprekken, emails, webpagina’s, marketingteksten, enz, werken in op dat gedeelte van het brein dat instaat voor het nemen van beslissingen, namelijk het reptielenbrein en het limbisch systeem.
Het zet aan tot actie (kopen, doorklikken, conversie, enz.).
Door overtuigende woorden te gebruiken die de hoorder of lezer aanmoedigen om een actie te ondernemen, bijvoorbeeld extra vragen stellen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief, of door te klikken naar een online afsprakenplanner, enz., beïnvloeden we dus het beslissingsproces bij de klant.
Ontdek in dit Ebook welke woorden je kan inzetten om zo jouw klant zijn beslissing te beïnvloeden.
De 3 geheimen van topverkopers
Je hebt het allicht al wel eens meegemaakt. Je bent zó overtuigd van jouw product of dienst, en toch creëer je schijnbaar geen impact bij jouw potentiële klant.
Je vraagt jezelf af: “waarom wilt hij nu niet zien dat dit dé oplossing is voor zijn probleem?”.
En andere verkopers hebben in dezelfde markt met een gelijkaardig product wél succes. Wat doen zij dan anders?
Topverkopers slagen erin hun product in waarde te doen toenemen en de klant ZELF de argumenten te doen geven.
Zo moet je niet meer verkopen, maar is het de klant die koopt.
Waarom (sales)opleiding (niet) werkt.
Opleiding wordt al te vaak gezien als een snelle oplossing om “een probleem” aan te pakken.
De verkopers verkopen niet genoeg: “we steken ze in een opleiding, en dan zullen ze wel leren hoe ze dat moeten doen”.
Niet dus!
Hoe dan wel?
Door hen “goesting” te geven en open te doen staan voor nieuwe ideeën, en vervolgens ervoor te zorgen dat aangeleerde technieken ook effectief verankerd geraken in nieuw gedrag op de werkvloer.